Adversary

Adversary mode is verdeeld onder veel verschillende spelmodussen, Hieronder staan ze allemaal.

Air Quota
hier is het de bedoeling om er

Beast VS Slasher
In Beast vs. Slasher heb je 2 teams, de Beasts en de Slashers. De Slashers zijn bewapend met verschillende wapens, een standaard inventaris en een RPG een Minigun of een Railgun. De Beasts zijn Beasts deze kunnen veel meer hebben slaan slashers dood met 1 hit springen hoger dan de meeste gebouwen en kunnen zelfs onzichtbaar worden. De Slashers winnen als ze alle Beasts dood maken of als de tijd om is, De Beasts winnen als ze alle 15 checkpoints hebben verzameld.
De Slashers kunnen het beste alleen gebruik maken van het sterke wapen als ze hier echt een goede kans mee hebben, zodra 1 van de Beasts op de grond licht of niet meer kan springen. gebruik vooral veel je Rifle hiermee heb je auto aim en probeer de levensbalk gewoon snel naar beneden te brengen, Ga bij de Health Pakketjes staan zodat de beasts vanzelf wel bij je komen. Als de Levensbalk van 1 van de beasts rood is kan hij geen gebruik meer maken van zijn powers focus dus altijd op de zwakste.
Als Beast kan je het beste versprijden en zo snel mogelijk voor alle checkpoints gaan, Houd je levensbalk goed in de gaten en gebruik je powers alleen wanneer nodig. Met L2+Vierkantje kan je extra hoog springen, Met L2+pijlje naar links kan je onzichtbaar worden. Let op dat dit leven verbrand gebruik dit dus alleen wanneer nodig. Als de Slashers bij bepaalde checkpoints staan verzamel dan eerst de rest van de checkpoints en ga samen voor de laatsten door de Slashers uit te schakelen.

Bombushka Run

Collection Time

Come Out To Play
In Come Out To Play heb je 2 teams waarvan ongeveer 40% moet rennen en 60% moet jagen. De Jagers rijden op Quads of Motoren waar ze niet af kunnen stappen en hebben allemaal een sawed off shotgun, Ook hebben ze oneindig levens. De Renners hebben een redelijk aanbod in wapens en moeten ter voet naar een checkpoint een paar kilometer verderop, wel hebben ze maar 1 leven. Als 1 van de Renners bij het checkpoint aankomt hebben ze gewonnen, Als de tijd op is of als alle renners dood zijn hebben de Jagers gewonnen.
Een goeie strategie voor de Renners is variabel als blips aan staan blijf dan bij elkaar en dek elke kant, Als Blips uit staan verspreid dan over de route. maak natuurlijk altijd headshots en geruik een rifle of shotgun.
Een goeie strategie voor de Jagers is, Richt altijd op het hoofd, zet de aim op hoofd hoogte of probeer de Runners omver te rijden zodat je ze kunt neerschieten. Werk vooral samen zodat iedereen meer tijd heeft om te schieten.

Condemned

Cross The Line
In Cross The Line zijn de teams gewoon eerlijk verdeeld, 50/50 het is hier de bedoeling om met het hele team in het vijandelijke gebied te komen, zodra de laatste van je team over de lijn is heeft jouw team gewonnen.
De beste taktiek is hier om langzaam naar voren te werken als die ruimte er is. Ga met zijn allen in 1 keer over de lijn en coordineer goed met elkaar als 1 iemand dood gaat moet die opnieuw vanuit eigen gebied terug rennen, Zorg ervoor dat de vijand voor je blijft en laat ze je niet kruizen.

Dawn Raid

Deadline

Drop Zone
In Drop zone ben je verdeelt in 2 of meerdere teams, iedereen spawnt in een heli en moet springen en naar de zone droppen. De Zone is een gebied dat je moet veroveren, het eerste team dat een aantal minuten heeft doorgebracht in de zone heeft gewonnen. Als er meerdere teams in de Zone staan telt de timer voor niemand, zorg dus dat je vijanden op afstand houd.
Taktiek is hier drop een beetje bij de zone weg, zo kan je rustig naar de zone toe en het gebied verkennen. ga met je hele team in de Zone staan zo vult de balk sneller, vergeet niet elk hoekje in de gaten te houden voor vijanden.

Entourage

Every Bullet Counts
In Every Bullet Counts gaan 4 spelers head to head, dit is een Free for All Deathmatch waar je maar 2 kogels en wat melee wapens hebt. De Marksman Pistol is single shot maar wel one shot kill als je op het hoofd schiet. De laatst overgebleven speler wint.
Richt altijd op het hoofd, als iemand weinig HP heeft probeer hem dan te slaan, Als iemand dichtbij is en een vuurwapen in zijn hand heeft kan je hem proberen te slaan met je Marksman pistol voor een single hit kill.

Extraction
In Extraction heb je 2 teams, De Bodyguards en de Hit Squad. 1 van de Bodyguards is de Target deze moet naar een checkpoint toe, Als dit lukt hebben de Bodyguards gewonnen. Als dit niet lukt of de Hit Squad het Target uitschakelt heeft de Hit Squad gewonnen.
Als Target is snelheid alles, zorg dat je voor blijft op de Hitsquad. Als ze voor of bij je komen gaat het zwaar worden.
Als Bodyguard kan je het beste zoveel mogelijk tegenstanders vermoorden om de Target tijd te geven om te ontsnappen.
Als Hitsquad moet je de Bodyguards ontwijken en direct voor het Target gaan, schakel hem uit ongeacht hoe.

Hardest Target

Hasta La Vista
In Hasta la vista zijn de teams eens eerlijk verdeelt, 50 50. 2 Truckers en 2 Runners de Truckers zitten in een vrachtwagen zonder trailer en de Runners zitten op een Racefiets. De Truckers winnen als de Runners dood zijn, De Runners winnen als ze bij het checkpoint aankomen.
De Truckers kunnen het beste beide 1 runner pakken, Anders krijgt 1 van de runners een voorsprong. Probeer ze van achteren te rammen of van de zijkant, Gebruik objecten zoals muren, Autos, hekjes Ram ze er tegen aan en hoop dat je ze crusht. Als de Runners van hun fiets liggen ga dan op ze heen en weer rijden, Zo voorkom je dat ze wegspawnen of opstaan en zal hun Health Bar snel leeglopen. Houd rekening met je draaicirkel, Probeer een beetje te gokken wat de runner gaat doen.
De Runners kunnen het beste beide een andere route nemen, neem de alternatieve route en zorg dat je ruimte hebt om uit te wijken, houd R1 ingedrukt om sneller te gaan zo wordt je aerodynamischer. Als je moet uitwijken of een bocht moet maken laat R1 dan wel los. Kijk veel achter je, probeer routes te nemen wat voor de Truckers moeilijker begaanbaar is zoals de stoep etc.

Hunting Pack
Hunting Pack is een leuke adversary mode, de teams zijn hier eerlijk verdeeld 50% Defenders en 50% Attackers. Van de Defenders rijd 1 iemand in ander voertuig, Dit is de Driver. Als de Driver het voertuig aflevert winnen de Defenders, Als de Attackers de Driver stoppen winnen de Attackers.
De Driver moet de langzame truck afleveren bij een bestemming maar mag niet voor te lang onder een bepaalde snelheid komen. De Attackers moeten er voor zorgen dat de Driver niet aankomt. en de Defenders helpen de Driver.
Als Attacker kan je het beste de Truck proberen te pitten of proberen deze tegen een muur of paal aan te laten rijden, werk samen om hem om te gooien en schakel de defenders uit wanneer mogelijk.
De Defenders kunnen het beste zoveel mogelijk attackers uitschakelen en de Driver ruimte geven om plankgas door te rijden, Ook handig is om met alle Defenders de Driver te drukken voor extra snelheid.
De Driver kan het beste goed vooruit blijven kijken, Neem geen bochten als er risico is en blijf op het midden van de weg rijden. Als je een muur raakt is het afgelopen.

In And Out
In And Out is een soort Capture op een kleine map, De Defenders moeten de pakketjes verdedigen en zorgen dat de Attackers de pakketjes niet ophalen en afleveren. Als de Attackers alle pakketjes hebben afgeleverd hebben ze gewonnen Als de tijd om is hebben de Defenders gewonnen.
Als Attacker kan je het beste zo snel mogelijk heen en weer rennen, Kijk wel uit voor de Defenders en schakel ze uit voor je team. Het is soms ook slim om de beste schutter gewoon alle Defenders neer te laten schieten.
Als Defender moet je de Pakketjes beschermen Bescherm niet alleen de Laatsten maar bescherm ze allemaal, Hoe meer moeite ze moeten doen hoe groter de kans is dat je wint. Zoek een goed plekje waar je goed overzicht hebt over alle pakketjes en zorg dat ze daar blijven liggen, Koste wat het kost.

Inch By Inch
Inch By Inch is een soort amerikaans voetbal, de teams zijn verdeeld in 1, en iedereen strijd voor hetzelfde pakketje, Als je het pakketje hebt kan je geen wapen meer in je handen hebben waardoor je dus niet kan schieten. Als je over de streep rent met het pakketje heeft jouw team gewonnen. Als de renner wordt neergeschoten valt het pakketje op de plek waar de rewnner werd neergeschoten.
Werk vooral samen 1 iemand rent de rest beschermt de renner. Maak gebruik van de obstakels en ren in een rechte lijn naar de streep als je de kans ziet.

Juggernaut

Keep The Pace
Keep the Pace is een soort race waar iedereen voor zich speelt, je moet in goede volgorde checkpoints verzamelen en overal zijn rare obstakels, op het moment dat je onder een bepaalde snelheid komt ontploft je voertuig. Zodra je voertuig is ontploft ben je uitgeschakeld en mag je de rest van de race spectaten.
De beste strategie is hier om uit de menigte te blijven, Schakel ook geen andere spelers uit omdat je kans hebt dat jij jezelf ook uitschakelt. zolang je maar boven de minimumsnelheid blijft is er niks aan de hand. Probeer goed vooruit te kijken en maak ruime bochten om botsingen te voorkomen.

Kill Quota

Land Grab

Lost VS Damned

Motor Wars

Occupy

Offense Defense
Offense Defense is een spel apart, Dit is ook een soort race alleen hier werk je wel in teams. elk team bestaat uit 2 mensen een Runner en een Attacker, De runners moeten zo snel mogelijk door alle checkpoints heen racen, De Attackers moeten er voor zorgen de runners van hun team hier ook aankomen.
Voor de Runners, Deze kunnen het beste zo goed mogelijk racen kijk bij de Race Tips voor hulp hierbij.
De Attackers kunnen het beste hun eigen runner beschermen, Als dit niet nodig blijkt te zijn pak dan altijd de eerste vijandelijke runner, 1 runner 5 minuten lang blokkeren met een insurgent is niet bepaald leuk maar hier win je ook niks mee.

Overtime Rumble

Power Play
Power Play is een Deathmatch met heel erg veel tijdelijke Perks of Powerups die voor of tegen je werken. Alle Powerups werken Positief voor jouw team met uitzonderingen van Zone die werkt op beide teams. De Powerups zijn, Zone die de game vertraagd voor beide teams, Beast die de oppakker laat veranderen in een Beast, Raging is een soort powerup waardoor jouw hele team meer schade kan hebben en meer schade doet, Doped zorgt dat het scherm van het andere team vervormd, Flipped Draait de Aim controls om voor het vijandelijke team, Dark Laat jouw hele team tijdelijk of the radar gaan en er is ook een Vraagteken deze is random 1 van de 6 Powerups. Het team dat als eerste de Kill Limiet bereikt of de meeste kills heeft als de tijd op is heeft gewonnen.
Strategie is hier hetzelfde als in een deathmatch met uitzondering dat de minder goede schutters het beste zoveel mogelijk powerups kunnen verzamelen met uitzondering van Zone, Dit om het lastig te maken voor de vijand. Probeer zelf ook zoveel mogelijk powerups te pakken en vergeet niet dat auto aim gewoon werkt Ook al ben je Flipped Dark of Doped. Als de tegenstander Raging is is het soms verstandig om even op afstand te blijven.

Relay
In Relay moet je ook racen, ook hier bestaat elk team uit 2 mensen. beide keren ben je een racer en je mag beide een eigen auto uitkiezen. Hier begint racer 1 en zodra die 1 lap heeft gemaakt begint racer 2 zodra die lap 2 heeft gemaakt moet racer 1 ronde 3 weer doen. Vaak zijn er 6 rondes en moeten alle coureurs van beide teams 3 rondes racen.
Hier gelden de race tips natuurlijk ook weer, Verder probeer al gang te hebben als de andere racer van je team binnenkomen, Door achteraan in het relay vak te staan en weg te rijden als hij er bijna is kan je veel sneller wezen, Zorg er wel voor dat je het vak pas uit rijd als de ander binnen is anders moet je terug. Timing is hier belangrijk en oefening baart kunst.

Resurrection

Rhino Hunt
Rhino Hunt is een soort van Man VS Tank Deathmatch. 2 Teams waarvan 1 Tanks en 1 Stickys, De Tanks zijn maar met 1 of 2 mensen en de rest zijn Stickys. De Tanks winnen als ze overleven tot de tijd voorbij is. De Stickys winnen als ze alle Tanks uit kunnen schakelen.
Als Tank kan je het beste open terrein opzoeken, Houd alle kanten in de gaten en houd de Stickys op afstand.
Als Sticky kan je het beste direct voor de tank gaan, Zig Zag, en met snelheid kan je stickys heel erg ver gooien, Het maakt niet uit dat je doodgaat als die tank uiteindelijk maar kapot is Rush dus vooral veel en gebruik het voertuig zelf ook als bom.

Running Back
In Running Back zijn de teams eerlijk verdeelt onder Attackers en Defenders 1 van de attackers is de Runner. De runner rijd in een panto en wint samen met de Attackers als deze voorbij de Defenders over de lijn kan komen. De Defenders moeten er voor zorgen dat de Runner in de Panto ze niet voorbij schiet als de Defenders de runner van de brug af kunnen krijgen of hem kunnen blokkeren tot de tijd om is hebben ze gewonnen.
Taktiek voor de Runner is probeer ze Defenders voor de gek te houden, Waar ga je langs maak schijnbewegingen en probeer in 1 keer door te rijden. Blijf uit de buurt van de muur, hier kan je makkelijker worden ingesloten en dan is het game over.
De Attackers kunnen het beste voor de Runner uit gaan zo kunnen hun de meeste defenders uitschakelen en kan de Runner doorrijden voor de win.
De Defenders moeten samenwerken, Samen dek je een breder stuk grond. Ram de panto zo hard je kan en werk hem een hoekje in. Probeer niet als een dolle stier direct voor de panto te gaan deze kan rare schijnbewegingen maken.

Siege Mentality
In Siege Mentality zijn de teams verdeelt onder 40% Verdediger en 60% Aanvaller. Beide teams zijn ter voet De verdediging heeft een ruim aanbod aan wapens, Toch hebben ze maar 1 leven. Als ze 4 minuten overleven dan hebben ze de ronde gewonnen. De aanvallers hebben alleen en Sawed off Shotgun, maar wel oneindig levens. Als ze alle Verdedigers uitschakelen hebben ze de pot gewonnen.
De Jagers kunnen het beste samenwerken, samen de locatie omsingelen en op hetzelfde moment aanvallen. Ga natuurlijk altijd voor die headshot, Op het moment dat de Verdedigers nog aan het schieten zijn is het het beste om die druk erop te houden.
De Verdedigers kunnen het beste veel gebruik maken van de sticky bombs die ze hebben, Gebruik ook altijd een shotgun of Rifle afhankelijk van de afstand. Dood mensen zo vroeg mogelijk en laat je niet afleiden. Doe vooral rustig aan en verlaat nooit het gebied anders zul je een timer krijgen voor een kick.

Slasher
In Slasher Heb je 2 teams, de Hunted en De Slasher. De Slasher is altijd alleen, Deze moet met een shotgun met een zaklamp erop alle Hunted binnen een paar minuten uitschakelen Als de Hunted overleven krijgen deze zelf ook een shotgun en mogen ze achter de Slasher aan. De Slasher zal zijn shotgun niet kwijt zijn als de tijd om is. Het eerste team dat het complete andere team heeft uitgeschakeld heeft gewonnen.
Strategie voor de Slasher is doe je zaklamp aan begin bij het begin en werk langzaam naar het einde, kijk in elk hoekje, en kijk uit voor Hunted die je aan willen vallen.
Als Hunted is het soms wel lastig, Je kan je goed verstoppen en hopen dat de Slasher je niet vind. Je kunt ook met een groep hunted de slasher overvallen en neerslaan met de zaklamp, Niet altijd even succesvol maar het is een goeie strategie.

Slashers

Slipstream

Stockpille

Sumo
Sumo is Worstelen met voertuigen op een groot dak, er zijn hier 2 tot 4 teams. je kunt tegenstanders uitschakelen door ze van het dak af te duwen, Het team dat als laatste op het dak blijft staan heeft gewonnen. Als de Timer om is en er nog meerdere teams in leven zijn komt er een cirkel waar iedereen zo snel mogelijk heen moet, Deze cirkel wordt kleiner en kleiner tot er nog maar 1 auto in past. Als je buiten de cirkel komt ontploft je auto en ben je uitgeschakeld.
Strategie is hier lastig aangezien er veel goeie manieren zijn om iemand van het dak te krijgen. Doe vooral rustig aan en ga niet door je eigen snelheid of geklungel van het dak af, tegen elkaar aan met de wielen spinnen heeft geen zin en dit doet zelfs schade aan je auto, Rijd rond en grijp de kans als je de mogelijkheid hebt iemand eraf te rammen.

Target Assault Mode

The Vespucci Job

Till Death Do Us Part
Till Death Do Us Part is een soort van LTS waar je moet overleven in teams van 2, Als je teamlid doodgaat ga je zelf ook dood, pas dus goed op elkaar. Het laatste team dat overblijft heeft gewonnen.
Strategie is hier blijf bij elkaar en dek elkaars rug, maak geen haast laat de andere teams elkaar maar uitschakelen, zodra je een geschikt moment ziet is het tijd om aan te vallen en doe dit ook altijd met zijn 2en aangezien je zo dubbele schade doet.

Tiny Racers

Trading Places
In Trading Places verwissel je constant van team. De Losers strijden tegen de Winners, Als een Loser een Winner afschiet verwisselen deze 2 van team. Alle spelers die in het Winners team zitten als de timer op is hebben gewonnen.
De eerste paar minuten is gewoon een hele rare deathmatch, De laatste minuten zijn cruciaal. Probeer als Winner aan de winnende kant te blijven en houd de Losers op afstand, op deze manier mengen de spawns niet erg en hoef je niet bang te zijn voor mensen in je rug. Als Loser kan je het beste proberen op een alternatieve manier bij de winners te komen, Flank ze zodat ze je niet aan zien komen of rush er gewoon in als een idioot en hoop dat je een kill maakt, Zodra je een Winner hebt gedood ren dan direct naar de rest van de Winners om te zorgen dat je niet direct weer wordt afgemaakt door de Losers.

Vehicle Vendetta